I will not talk to you unless you come to me and start a conversation. I'm not the kind of person who would start a conversation. I will shut my mouth if there is nothing I want to say. Sekian, terima kasih.

Sunday, March 27, 2016

Atok



Dear Blog (:
Salam 1 Malaysia 


Since October '15 until now i still cant accept , what happend to atok 
1st atok mengadu , "Along , atok macam dah tak kuat , atok rasa lemah , atok rasa sakit "
if korang in my side, apa yang korang akan rasa ? Aku rasa sangat2 sedih ....
Atok bukan seorang yang lemah , atok tak pernah mengeluh sakit ..but this part when he said dia tak larat , dia sakit ... aku rasa sangat sangat sedih .,dengan nada yang agak lemah atok berbicara lagi membuatkan aku pedih dalam hati ..

Aku adalah antara cucu yang sangat rapat dengan beliau , dari kecik sampai lah aku dewasa sekarang , atok lah tempat aku mengadu masalah , tempat bermanja dan berjenaka ..
sekarang aku tak mampu menahan rasa pedih dan sebak bila atok meluahkan dia rasa sakit 

Doc mengesahkan atok menghidap Kanser . Ya Allah ...
sekali lagi aku lemah dan sangat jatuh .. aku tak mampu YA Allah , 
ujian ini sangat berat untuk aku pikul !!!
jika dulu kau ambil nenek dari kami , sekali lagi aku tak mampu kau ambil atok jugak .
aku dah tiada sesiapa .....

Atok is the one person yang aku anggap sebagai AYAH aku ..
dari kecik dia lah bertungkus lumus membesarkan aku .. 
selepas ketiadaan nenek , aku lah peneman atok , shopping baju sesama , masakkan fav food atok bila aku di JB , Drive atok kemana die nak pergi ..

Sekarang , atok tak kuat dan tak mampu nak kemana-mana , 
aku nampak die berusaha untuk menyorok sakit yang dia alami , 
aku tak tahan dah , YA ALLAH , kau gantilah rasa perit yang dialami atok kepada aku .
Kau pindah kan lah sakit itu padaku , bahwasanya , aku tak mampu melihat atok seperti sekarang 



No comments: